RUMPÆDAGOG
Rummene i jeres daginstitution taler deres eget sprog. De kan signalere tryghed eller uro, mulighed eller begrænsning – og de påvirker både børns legemuligheder og voksnes pædagogiske handlekraft. Den fysiske indretning er ikke neutral, men en aktiv medspiller i jeres pædagogiske praksis,
Vores bog RUMPÆDAGOG giver jer et fælles fagsprog og redskaber til at analysere, forstå og forme det sprog, rummene taler. I introduceres til begreber som RUMPÆDAGOGIK, PÆDAGOOGISK NUDGNING, FARVEPSYKOLOGI og LEGEMOD og får værktøjer som rumproces, 7 trin til et godt læringsmiljø og en praktisk guide til legezoner.
Bogen støtter jer i at blive rumpædagoger i jeres børnehus og skabe en tydelig rød tråd gennem læringsmiljøet, legezonerne og den daglige legepraksis med børneperspektivet i fokus.
RUMPÆDAGOG er skrevet til jer, der arbejder i daginstitutioner – pædagoger, medhjælpere og ledere – og til undervisere, studerende, arkitekter og beslutningstagere med interesse for 0-6-årsområdet.

Downloads til din rejse som RUMPÆDAGOG
Vi har udviklet en række konkrete værktøjer og inspirationsmaterialer, som kan støtte dig i dit arbejde med RUMPÆDAGOGIK – uanset om du er i begyndelsen af din rejse eller allerede godt på vej.
Materialerne tager afsæt i vores bog og er skabt til at kunne bruges direkte i praksis. Her finder du blandt andet skabeloner, refleksionsark, øvelser og spørgsmål, der kan åbne nye perspektiver og skabe dialog i dit team.
Her på siden kan du hente materialet og tage næste skridt i din rejse mod at blive RUMPÆDAGOG.
RUMPÆDAGOG


© 2025 RUMPÆDAGOG